![Transport Van Overveld intermodaal](https://railcargo.nl/wp-content/uploads/2023/10/354-Transport-Van-Overveld-intermodaal.jpg)
Frankrijk
Dourges, Frankrijk, dient als een belangrijke hub met verbindingen naar verschillende Franse bestemmingen, inclusief Lyon, Marseille, Perpignan, Toulouse, Bayonne en Bordeaux.
![Train Hongarije](https://railcargo.nl/wp-content/uploads/2023/10/65-P1050983.jpeg)
Hongarije
Spoorvervoer van en naar Hongarije omvat diverse ladingstromen, zoals bulk, breakbulk, gepalletiseerd en containervervoer. Het land is een belangrijke hub voor intermodaal transport naar de Balkan.
![Polen](https://railcargo.nl/wp-content/uploads/2023/10/294-Intermodaal-vervoer-Nederland-Polen.jpg)
Polen
De corridor verbindt Nederlandse en Belgische Noordzeehavens met Oost-Europese landen via Duitsland, gebruikt voor China-Europa spoorgoederenvervoer.
![](https://railcargo.nl/wp-content/uploads/2023/10/309-DSC_0047.jpeg)
Tsjechië
Spoorvervoer naar Tsjechië, met focus op Praag en Ceska Trebova, biedt intermodale verbindingen vanuit Rotterdam en Duisburg naar andere Tsjechische bestemmingen en Slowakije.
![Turkije](https://railcargo.nl/wp-content/uploads/2023/10/281-Intermodaal-vervoer-door-to-door.jpg)
Turkije
De afstand tussen Nederland en Turkije via de weg is ruim 2.500 km. Een intermodale transportoplossing via het spoor is niet alleen duurzamer, maar ook veel efficiënter en betrouwbaarder.
![Zweden](https://railcargo.nl/wp-content/uploads/2023/10/29-Terminal-Samskip-van-Dieren.jpg)
Zweden
Intermodale terminals in Scandinavië, vooral in Zweden, zijn goed bereikbaar via treindiensten vanuit Duisburg, Nederland (Coevorden en Venlo) naar Malmö.
![Duitsland Rail Cargo, duitsland](https://railcargo.nl/wp-content/uploads/2023/10/121-ERS-loc2-kopie.jpg)
Duitsland
In 2021 was Duitsland de voornaamste bestemming voor Nederlandse goederentreinen. De goederenstroom per spoor groeide met 10,1% tot 17,7 miljoen ton, voornamelijk door kolen- en metaaltransport.
![GVT Intermodal](https://railcargo.nl/wp-content/uploads/2023/10/148-LTENetherlandsBV-kopie.jpg)
China
In 2019 waren meer dan 6,000 treinen actief tussen China en Europa, waardoor kostenbesparingen, kortere doorlooptijden en risicospreiding voor verladers en expediteurs mogelijk werden.
![Zwitserland](https://railcargo.nl/wp-content/uploads/2023/10/331-BAL_20150730-BAL_20150730-_DSC4029-2-1.jpg)
Zwitserland
Nederland heeft wekelijkse treindiensten, inclusief intermodaal transport en breakbulk, naar Zwitserland, met focus op Basel, Frenkendorf en Niederglatt.